Yksityisyys & tietosuojakäytäntö

Tietosuojakäytäntö

Apofemme Scandinavialle asiakkaidemme luottamus ja tyytyväisyys ovat suurin voimavara. Tämä luottamus on toimintamme perusta. Priorisoimme aina turvallisuutesi ja tyytyväisyytesi, ja uskomme, että se antaa suuremman luottamuksen meitä kohtaan. Asiakkaan yksityisyys rakentuu kunnioituksestamme henkilökohtaiseen suojaan, joka meidän kaikkien tulee saada ostaessamme tuotteita tai palveluita internetistä.

Varmistamme ja ylläpidämme tätä tietosuojakäytäntöä käsittelemällä asiakkaidemme jakamia tietoja varovaisella ja vastuullisella tavalla. Kaikissa yhteyksissä, joissa Apofemme Scandinavia saattaa käsitellä henkilötietoja tai muuta tärkeää tietoa, tai joku muu käsittelee niitä Apofemme Scandinavian puolesta, käytetään siksi kaikkia mahdollisia toimenpiteitä suojaamaan asiakastietoja luvattomalta käsiksi pääsemiseltä, tutkimiselta, leviämiseltä, muuttumiselta ja tuhoamiselta.

Haluamme tällä käytännöllä tiedottaa sinua paremmin siitä, kuinka vakavasti otamme yksityisyytesi. Samanaikaisesti on äärimmäisen tärkeää, että voit aina ottaa yhteyttä meihin mahdollisten valitusten yhteydessä. Yksityisyytesi on suojattu yhteydenottosi syystä riippumatta.

Henkilötiedot

Apofemme Scandinavia suojaa ja tulee aina vaalimaan henkilökohtaista yksityisyyttäsi. Pyrimme aina suojaamaan henkilötietosi kunnioittavalla ja oikealla tavalla. Tavoitteenamme on pyrkiä noudattamaan kaikkia henkilötietojen suojaamista koskevia ajantasaisia direktiivejä, lakeja ja sääntöjä. Tämä käytäntö auttaa mm. ymmärtämään tietoa, jota Apofemme Scandinavia kerää ja sitä, kuinka tietoja käytetään. Hyväksymällä käytännön kotisivuillamme oston tai tietojen antamisen yhteydessä hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn alla olevan mukaisesti.

Apofemme Scandinavia AB (yritysnumero 559283-5721) on ruotsalainen osakeyhtiö, jonka kotipaikka on Tukholmassa. Osoitteemme on Maria Bangata 17, 118 63 Tukholma. Tämä yhtiö on vastuussa henkilötiedoistasi sekä siitä, miten käsittelemme niitä.

Näin käsittelemme henkilötietojasi

Käsittelemme niitä henkilötietoja, jotka annat tilauksen yhteydessä. Keräämme ne Apofemme.fi-sivulta erilaisten evästeiden avulla. Henkilötietoja, joita Apofemme Scandinavia käsittelee, ovat henkilötunnuksesi, nimesi, sähköpostiosoitteesi, osto-, maksu- ja tilaushistoriasi, maksutapasi, toimitusosoitteesi, IP-osoitteesi ja puhelinnumerosi.

Henkilötietosi – miten niitä käsitellään?

Antamiasi tietoja voidaan käyttää mm. tunnistamiseen, suoramarkkinointiin, asiakastutkimuksiin, uutiskirjeisiin sekä tilastoihin. Tietoja voidaan myös käyttää postitukseen kirjeitse, tekstiviesteinä ja sähköpostitse sekä markkinointiin ja tiedotukseen. Jos et tahdo tätä, sinulla on aina oikeus peruuttaa tämän tyyppiset yhteydenotot. Sinulla on tietysti Apofemme.fi:n asiakkaana milloin tahansa mahdollisuus ottaa meihin yhteyttä päättääksesi sinulle suunnatun markkinoinnin.

Antamiasi tietoja voidaan käyttää ostokäyttäytymisen analysointiin, minkä tarkoituksena on tarjota sinulle paras ja oleellisin tieto ja markkinointi sekä parantaa Apofemme.fi-sivustoa.

Henkilötunnustasi käsitellään myös Klarna AB:n (tai sen vaatimuksista johtuen) ostotoimeksiantojen yhteydessä, koska he tarvitsevat tätä luottotietojen tarkistamisessa. Katso Klarnan ehdot täältä.

Tietojen käyttöön voi kuulua tarkastamista ja yhdistämistä muiden rekistereiden kanssa. Tietoja voidaan myös yhdistää tai jakaa viranomaisten tai yhteistyökumppaneidemme kesken, mutta kunnioitamme aina yksityisyyttäsi.

Miten henkilötietosi suojataan?

Noudatamme kaikkia direktiivejä ja lakeja suojellaksemme tietojasi. Pitääksemme käsittelemämme henkilötiedot turvassa olemme ottaneet käyttöön useita turvallisuustoimenpiteitä: Olemme toteuttaneet turvallisuusrutiineja ja teknisiä ja järjestelmällisiä toimenpiteitä, kuten web-selaimen SSL-sertifiointitekniikkaa, suojellaksemme henkilötietojasi. Tämän lisäksi meillä on pitkälle kehitetyt palomuurit ja virustorjuntaohjelmat suojataksemme palvelintamme ja verkkoamme ja estääksemme luvatonta pääsyä niihin. Pääsy niihin paikkoihin, joihin henkilötiedot tallennetaan, on tarkoin Beebyte AB:n suojaama.

Apofemme.fi käyttää myös SSL:ää (Secure Socket Layer), joka on varma käytäntö turvallista tiedonsiirtoa varten internetissä (tai muissa verkoissa). Sinun asiakkaana on tarkistettava web-selaimen asetuksista, ettei SSL:ää ole estetty toimimasta. Käytämme tietysti myös yksisuuntaista koodia, sillä teemme kaiken turvallisuutesi vuoksi.

Kuinka pitkään henkilötietoja säilytetään?

Kun olet ryhtynyt asiakkaaksemme (suorittanut oston) Apofemme.fi:ssä, tietosi tallennetaan, kunnes pyydät meitä poistamaan sinut asiakasrekisteristämme. Voit koska tahansa peruuttaa rekisteröintisi asiakkaaksi.

Huomaathan, ettei tietojasi koskaan säilytetä pidempään kuin mikä on sallittua voimassa olevan henkilötietolainsäädännön mukaan. Noudatamme kaikkia direktiivejä.

Voinko muuttaa tallentamianne tietoja?

Henkilötietolainsäädännön mukaan sinulla on aina oikeus kerran kalenterivuodessa saada yhteenveto siitä, mitä henkilötietoja olemme rekisteröineet sekä tiedon siitä, kuinka niitä on käytetty, riippumatta siitä, miten nämä tiedot on kerätty. Jos tahdot saada nämä tiedot, sinun on esitettävä meille kirjallinen pyyntö. Voimassa olevan henkilötietolainsäädännön mukaan pyyntö on lähetettävä allekirjoitettuna kirjeitse siihen osoitteeseen, joka annetaan osoitteessa Apofemme.fi. Pyyntö suositellaan lähettämään kirjattuna kirjeenä, jossa lähettäjän tietosi näkyvät selkeästi, ja josta selkeästi käy ilmi, että pyydät otetta. Sitä ei siis voi lähettää sähköpostitse.

Apofemme.fi haluaa aina varmistaa, että henkilötietosi ovat oikein ja ajan tasalla. Jos jokin Apofemme.fi-sivulla antamistasi tiedoista muuttuu, esimerkiksi jos vaihdat sähköpostiosoitettasi, nimeäsi tai maksutietojasi – ilmoitathan meille oikeat tiedot lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu[at]apofemme.fi. Sinulla on oikeus milloin tahansa pyytää henkilötietojesi korjaamista, estämistä tai poistamista.

On tärkeää korostaa, ettei henkilötietoja käsitellä tarkoitukseen, joka suoraan liittyy suoramarkkinointiin, mikäli vastustat sellaista menettelyä. Sinulla on aina oikeus milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi henkilötietojen käsittelyyn. Kunnioitamme yksityisyyttäsi.

Linkit

Sivustollamme voi esiintyä linkkejä muille verkkosivustoille. Emme vastaa näiden sivustojen sisällöstä.

Henkilötietojen käsittelyä koskeva käytäntömme – GDPR

Johdanto ja tarkoitus

Käytäntömme tarkoitus on varmistaa, että Apofemme Scandinavia käsittelee henkilötietoja EU:n viimeisimpien tietosuoja-asetusten mukaisesti (General Data Protection Regulation – GDPR). Toimintaperiaate kattaa kaiken asioiden hoidon, jossa henkilötietoja käsitellään, ja kattaa niin jäsennellyn kuin jäsentämättömän tiedon.

Tämä käytäntö on ankkuroitu kaikille työntekijöillemme.

Soveltaminen ja tarkastaminen

Hallitus vastaa siitä, että henkilötietojen käsittely noudattaa tätä toimintaperiaatetta.

Hallituksen tulee vahvistaa toimintaperiaate vähintään kerran vuodessa ja sitä on päivitettävä tarpeen vaatiessa.

Jonnie Hiltula (tj.) on vastuussa käytäntöjen uusien ja muuttuneiden määräysten seurauksena syntyvän vuosittaisen päivitysprosessin ohjaamisesta.

Tämä käytäntö on olennainen yrityksen toimitusjohtajalle, työntekijöille sekä urakoitsijoille, joita Apofemme Scandinavian toiminta koskettaa.

Organisaatio ja vastuu

Toimitusjohtajalla on kokonaisvaltainen vastuu tämän käytänteen sisällöstä sekä siitä, että se toteutuu ja sitä noudatetaan liiketoiminnassa. Toimitusjohtaja saa delegoida vastuuta ja toteuttamista yrityksessä sopivalle ihmiselle.

Kaikki työntekijät vastaavat osaltaan siitä, että he toimivat tämän käytänteen mukaisesti ja sen mukaisesti, mitä sillä halutaan varmistaa.

Henkilötietojen käsittely

Kaiken henkilötietojen käsittelyn on tapahduttava seuraavien periaatteiden mukaisesti:

Laillisuus

Käyttötarkoituksen rajoitus

Tietojen minimointi

Oikeellisuus

Säilytyksen rajoittaminen

Yksityisyydensuoja ja luottamuksellisuus

Maksupalveluiden suhteen Klarna AB on viime kädessä vastuussa henkilötietojen ja muun sellaisen tiedon käsittelystä, joka on sopusoinnussa heidän liiiketoimintansa kanssa.

Tietojenkäsittelymme dokumentoidaan jatkuvasti tietojenkäsittelyrekisteriin

Henkilötietojen käsittelymme seurannan ja arvioinnin on tapahduttava vähintään vuosittain.

Käsittelemiimme henkilötietoihin liittyvistä mahdollisista ikävistä tapauksista on viipymättä ilmoitettava toimitusjohtajalle, jonka on ilman tarpeetonta viivytystä ja viimeistään 72 tunnin sisällä ilmoitettava tapauksesta tietovalvontaviranomaiselle sekä muutoin otettava käyttöön välttämättömät toimenpiteet tapahtuneen seurauksena.

Vaatimuksemme siitä, että henkilötietoja käsitellään GDPR:n mukaisesti, tullaan aina varmistamaan hankintojen ja IT-ratkaisujen kehittämisen, kolmannen osapuolen integraatioiden ja palveluiden yhteydessä, ja se on osa vaatimuserittelyä mahdollisten sopimusten yhteydessä.

TURVALLISET MAKSUVAIHTOEHDOT

Tilaa uutiskirjeemme ja saat uusimmat tiedot tuotteista ja tarjouksista.